סיורים בשומרון

סיור בהר כביר עם בני קצובר

ביום שישי יצאנו לסיור בהר כביר עם בני קצובר המוכר לכולנו. קיבלנו סקירה היסטורית על האזור מתקופת התנ''ך ועד ימינו. שמענו אנקדוטות על ראשית ההתיישבות במקום וצפינו בנוף מדהים.

לסיום טבלנו במעיין עמשא הסמוך לישוב הר ברכה.

סיור בסבסטיה

יצאנו לסיור השני בסדרה, לסבסטיה - בירת השומרון. הפעם יצאנו לסיור בשני אוטובוסים מלאים ובליווי צבאי. בסבסטיה התחלקנו לשתי קבוצות - קבוצת המבוגרים

הצטרפה למדריך יאיר אלמקיים ואילו קבוצת הילדים הצטרפה למדריך ישי בן פזי.

קיבלנו סקירה היסטורית מקיפה על המקום וחזינו בשדרת העמודים ובשרידי המבנים

הנמצאים במקום. לצערנו, נאלצנו לסיים מוקדם עקב הפגנת שמאלנים באזור.

נשארנו עם טעם של עוד...

סיור בעקבות ההשומרונים, יקב הר ברכה וחוות גלעד

יצאנו לסיור השלישי במספר. לאחר שגברנו על חסימות כבישים בדרך ליעדנו, הגענו לישוב הר ברכה.

התחלנו בתצפית על קבר יוסף מהכפר השומרוני והמשכנו לכרם בהר ברכה.
בכרם הסביר לנו ניר לביא, בעל היקב של הר ברכה, על גידול הענבים והייחודיות שלהם לעומת אזורים אחרים בארץ.
ביקב טעמנו שני סוגים של יינות וקיבלנו סקירה על העבודה ביקב. לאחר שנפרדנו מניר ובני ביתו המשכנו לחוות גלעד.
יאיר אלמקייס, רבש''ץ חוות גלעד, עדכן אותנו כי מזה עשור שחוות גלעד קיימת והישוב מקבל חשמל באמצעות גנרטור ומים ממיכלית מים שמגיעה בכל כמה ימים. התושבים משקיעים את מיטב כספם על סולר ומים וכמו ביקיר, גם שם יש מצוקת דיור.
כדי להמחיש את העניין, זוג צעיר שרצה לגור בחוות גלעד שכר אוטובוס מהישוב לשם מגורים...
חזרנו מוקסמים מהאידיאולוגיה ואהבת הארץ של התושבים בחווה ומהנוף המשגע.